A hallgatói aktivitás akadályai a Miskolci Egyetemen
2016 elején egy átfogó, az egyetem valamennyi hallgatóját megszólító felmérést indítottunk annak érdekében, hogy feltárjuk a hallgatói mobilitási aktivitás legfontosabb akadályait, és olyan megoldási javaslatokat találjunk, amik mobilitásra ösztönzik a hallgatókat.
A felmérésből kiviláglik, hogy a mobilitási aktivitás terén a karok között jelentős eltérések mutatkoznak, annak ellenére, hogy a hallgatók minden karon úgy nyilatkoznak, hogy érdekelné őket az Erasmus részképzés. A mélyebb vizsgálatok ugyanakkor azt is megmutatják, hogy a karok közötti különbségeket elsősorban nem az adott karhoz való tartozás okozza, hanem a tájékozottságban, külföldi tapasztalatokban, a nyelvtudásban, és a tanulmányokban való elcsúszástól való félelemben fellelhető jellegzetes kari különbségek, és ez vezet az eltérő aktivitáshoz.